Direktni marketing

Direktni marketing

Direktni marketing je učinkovit način da informacija o proizvodima i uslugama stigne do širokog broja klijenata.

Ovaj tip marketinga ima vrlo učinkovit način dijeljenja informacija o proizvodu ili usluzi.

To je metoda izravnog kontaktiranja kupaca i tvrtke, učinkovitiji od indirektnog pristupa koji pružaju reklame u tiskovinama, radiju ili televiziji.

Mnoge tvrtke koriste direktni marketing kao dio poslovnog modela. Najčešći primjer su low-cost zrakoplovne kompanije. Nema posrednika ili zastupnika, kupci rezerviraju svoje karte za let izravno sa web stranica aviokompanije. Na taj način, aviokompanije prikupljaju podatke koji se kasnije mogu koristiti za istraživanje tržišta i preferencija njihovih korisnika.

Ovaj vid oglašavanja bi trebao ponuditi mjerljive rezultate, odnosno nudi mogućnost utvrđivanja da li kupac koristi prednosti ponuđene kupovine.

Tvrtke koje koriste direktni ili izravni marketing imaju mogućnost da usmjere ograničeni marketinški budžet na ciljanu promociju, što također omogućuje personalizaciju marketinške poruke. Budući da je lako mjeriti odaziv ciljane publike, tvrtka može koristiti direktni marketing kako bi testirala različite marketinške poruke i poboljšavala stopu odaziva tj. respons.

Također, kampanje direktnog marketinga u pravilu imaju poziv na djelovanje koji nastoji potaknuti potencijalne klijente da posjete vašu web stranicu, da dođu direktno na vaše prodajno mjesto ili da iskoriste kupon koji ste im poslali poštom/e-mailom i slično.

Izravni marketing omogućava izradu baze podataka o kupcima i njihovim potrebama, što pak omogućava tvrtkama da rade analizu i segmentaciju tržišta te na temelju tih podataka kreiraju svoje ponude.

Takav tip marketinga omogućuje da plasirate svoju ponudu na ciljano tržište, odnosno da ciljate vašu željenu populaciju. Na taj način, direktni marketing će pomoći da:

  • smanjite troškove marketinga
  • uklonite nepotrebno rasipanje budžeta
  • zaradite na kvalitetno usmjerenom oglašavanju gdje se nalazi vaša ciljana publika
  • poboljšate svoj odnos sa klijentima
  • povećate prodaju svog proizvoda/usluge

Primjer direktnog marketinga

Direktni marketing se može ostvarivati kroz razne kanale i različitim oblicima: direktna pošta, e-mail marketing, telemarketing, SMS marketing, katalozi, flyeri, oglašavanje u stambenim zgradama i dr.

Direktni marketing primjer:

Telemarketing– je vjerojatno najpoznatiji primjer direktnog marketinga. On je također i najizravniji oblik istoga jer se radi o “jedan na jedan” kontaktu između prodavača i kupca; radi se naravno o telefonskom kontaktiranju kupaca. Mana je što često zna biti iritantan kupcima pa i u Hrvatskoj postoji “Ne zovi” lista gdje se mogu prijaviti potrošači koji ne žele da ih se zove u promocijske svrhe.

Direktna pošta– slanje marketinških poruka putem pošte. Može se provoditi u različitim varijantama, npr. slanje brošura, pisma, letaka i razglednica.  Ključ dobre kampanje putem pošte najviše ovisi o dobroj segmentaciji ciljane publike, odnosno o tome koliko dobro poznajete osobu kojoj šaljete vašu ponudu, njezine želje i potrebe.

Email marketing – još jedan česti primjer direktnog marketinga. Podrazumijeva slanje marketinških poruka putem elektroničke pošte potencijalnim klijentima koji su zainteresirani za vaše usluge. Glavna prednost e-mail marketinga je što ne zahtjeva velika ulaganja, jeftiniji je od pošte i jedan od najjeftinijih vidova oglašavanja uopće.

SMS marketing – podrazumijeva marketinške aktivnosti u vidu slanja SMS poruka potencijalnim klijentima. Tvrtke često rade segmentaciju tržišta kako bi napravile bazu potencijalnih klijenata za slanje SMS promotivnih poruka.

Direktni marketing oglašavanjem u liftu stambenih zgrada

Jedan od najučinkovitijih vida ove vrste oglašavanje je oglašavanje u dizalima stambenih zgrada. Pozicioniranjem reklame u stambenu zgradu, vaša reklama se nalazi na mjestu gdje vaši potrošači žive. Na taj način direktno se obraćate onima kojima je potreban vaš proizvod ili usluga.

Lift predstavlja najprometniju lokaciju u zgradi koja se ne može zaobići, prijevozno sredstvo koje stanari jednostavno moraju koristiti. Zbog toga reklamu je nemoguće ignorirati ili ne vidjeti, a liftovi se nameću kao idealan medij za plasiranje svih vrsta oglašivačkih poruka. Stanari u prosjeku 4 puta u toku dana koriste dizalo, a njihovi posjetitelji najmanje 2 puta.

Razlog učinkovitosti Lift reklame je u tome što ovaj vid oglašavanja jamči svakodnevni i učestali kontakt sa ciljanom publikom – kroz duži vremenski period.

MediaLift – Vaš direktni marketing