kakosereklamirati

Uspjeli ste! Uspjeli ste pokrenuti biznis, imate sjajan proizvod za koji ste uvjereni da će se ljudima svidjeti.

Jedini problem je što oni ne znaju za njega ili znaju jako malo. Svjesni ste da trebate uložiti u promociju proizvoda, ali niste sigurni kako i od kuda početi. Zato će naš zadatak u ovom postu biti da vam pokažemo sve načine na koje možete reklamirati firmu, ujedno i online i offline metode. Bez obzira da li ste malo, srednje ili veliko poduzeće, mnoge opcije su vam otvorene.

Pitanje glasi:“Kako se reklamirati?”

Način na koji birate oglašavanje ovisit će o nekoliko faktora kao što su budžet, ciljana publika, lokacija i proizvod. Također, ovisit će o identitetu vašeg brenda i samoj veličini istoga. Manje firme ili obrti mogu preferirati kreativne, niskobudžetne oglašivačke kanale, dok veće, konvencionalne tvrtke će vjerojatno više preferirati visokobudžetne tradicionalne marketinške metode.

U nastavku vam donosimo listu koja će vam pomoći izabrati najbolju metodu za vašu firmu.

Kako se reklamirati na društvenim mrežama

Danas se u potpunosti može izgraditi poslovanje od oglašavanja na društvenim mrežama. Od crowdsourcing ideja do konkurencije i utjecajnih osoba u vašoj branši, društvene mreže nude cijelu paletu načina za povezivanje sa potrošačima i povećanja svjesnosti potrošača o vašem proizvodu odnosno za povećanje tzv. brand awareness-a. Ako ste novi u svijetu društvenih mreža, vjerojatno vam sve to može izgledati komplicirano te ne znate od kuda krenuti. Kao i kod police sa slatkišima u američkom supermarketu, ispred vas je ogroman broj opcija pa čak i ludih kombinacija.

No, nema razloga za paniku! Ovdje smo da vas savjetima brzo uvedemo u social media marketing.

Za početak fokusirajte se na jednu platformu. Instagram je najpopularniji kod brendova čija je ciljana skupina mlađa populacija koja preferira snažni vizualni sadržaj. Međutim, Facebook je odličan alat za trgovine, salone i uslužne djelatnosti jer im omogućava pružanje više informacija (npr. radno vrijeme, kontakt podaci, opširniji opis proizvoda ili usluge) i jednostavnu komunikaciju između vas i vaših klijenata.

U Hrvatskoj 2 milijuna ljudi aktivno koristi Facebook, a početkom 2017. godine i Instagram je bilježio ogroman rast u Hrvatskoj. U prva 4 mjeseca 2017. godine broj korisnika dostigao je brojku od 730 000 što je za 1,9 puta više nego u siječnju iste godine. Složit ćete se da je to veliki broj potencijalnih klijenata.

Twitter je također koristan alat za informiranje klijenata vezano za novosti oko firme i omogućuje lako praćenje i komentiranje aktualnih događanja. Najbolji način za odlučiti se je da bacite pogled na vašu konkurenciju i slična poduzeća. Ako oni ulažu puno resursa u jednu platformu, šanse su da ćete i vi tamo pronaći vaše potencijalne klijente (i ukrasti neke njihove!)

  Zanimljivo je da su 68% korisnika Instagrama žene.

Najvažnije je da se vaš glas na društvenim mrežama „čuje“. Korisnici ne vole kada imaju osjećaj da pričaju s robotom – oni traže osobni pristup. Morate znati kome se obraćate, odnosno koja je vaša ciljana skupina. Da li je to urbana mladež sa uličnim slengom ili obiteljski čovjek, otac petero djece koji živi u predgrađu. Budete li redoviti s objavama, vaši pratitelji će reagira te će stvoriti odnos s vašom tvrtkom kroz određeni period vremena. Istraživanja pokazuju da potrošači na društvenim mrežama razvijaju emotivan odnos sa brendovima koji im se sviđaju. Tomu i vi morate težiti!

Kada izanalizirate koja mreža je najpogodnija za vaš proizvod napravite plan i strategiju objavljivanja sadržaja. Redovno objavljujte novi sadržaj, komentirajate, sherajte, brzo odgovarajte na komentare i ono najvažnije – komunicirajte sa svojim pratiteljima.

Kako reklamirati proizvod putem Google AdWords-a

E sada postaje zanimljivo.

Google AdWords je onlline način oglašavanja koji je osmislio Google kako bi pomogao tvrtkama da dođu do svojih klijenata. Vjerojatno ste se susreli sa AdWords-om svaki put kada ste pretraživali Google tražilicu ali niste bili svjesni reklama. Kada nešto tražite putem Google-a, primijetiti ćete da se na vrhu i na dnu popisa opcija nalaze oglasi.

Google AdWords

AdWords Search oglasi

 

Postoji 5 različitih AdWords opcija, koju ćete izabrati ovisi o tipu vašeg poslovanja:

1. Pretraživačka mreža (Search oglasi) – pretraživanje po ključnoj riječi; to su tekstualni oglasi kao u primjeru iznad, pojavljuju se kada korisnik upiše traženu ključnu riječ. Cilj takvih kampanja je dosezanje korisnika koji su zainteresirani za vaš proizvod ili uslugu.

2. Prikazivačka mreža (Display oglasi)– oglas koji se pojavljuje sa strane ekrana (ne treba nužno tražiti određen pojam putem tražilice). Prednost takve vrste oglašavanja je u tome što možete točno odabrati na kojim web stranicama želite prikazivati svoje oglase, odnosno ciljati prikaz svojih oglasa prema sadržaju na internetskoj stranici, ali i demografskim obilježjima korisnika.

Prikazivačka slika

Display oglasi

3. Shopping oglasi– takve oglase najčešće koriste trgovci u modnoj i sličnim industrijama, kako bi svoje proizvode smjestili na vrh tražilica u trenutku kada kupci pretražuju slične pojmove, odnosno predmete.

shopping oglasi

Shopping oglasi

 

4. Video oglasi– takve oglase možemo vidjeti na YouTube-u i drugim Google-ovim Display mrežama, a publika se može ciljati prema lokaciji, interesima, ključnim riječima i vrsti uređaja pomoću kojeg se gleda video sadržaj.

Video oglasi

Video oglasi

5. Univerzalna aplikacija ili App kampanje – uglavnom koriste tvrtke koje imaju svoje mobilne aplikacije. Oglašivač svoju mobilnu aplikaciju može oglašavati na PlayStore-u, YouTube, te kroz Display i Search oglase. Cilj takvih kampanja je povećanje broja instalacija određene aplikacije na Googleovim mrežama.

Indoor oglašavanje

Indoor reklamu ili reklamu u zatvorenim prostorima, općenito je teže ignorirati nego reklame na drugim mjestima. Samo ovaj tip oglašavanja ima prednost da cilja točno određenu populaciju koju želite zahvatiti oglašavanjem (osim nekih online metoda, naravno) – zahvaća ciljanu publiku na koju se reklama odnosi.

Indoor oglasi se mogu postaviti svugdje: u restoranima, kafićima i noćnim klubovima, ordinacijama, fakultetima, shopping centrima i drugim prodajnim mjestima; javnim garažama i dizalima.

Temu “indoor oglašavanje” pokrili smo u jednom od naših prijašnjih postova.

U ovom postu na temu Kako se reklamirati fokusirati ćemo se na jedan tip indoor reklame, a to je oglašavanje u dizalima

Kako se reklamirati oglašavanjem u dizalima stambenih zgrada

Atlas

Oglašavanje u dizalima

Sama ideja da reklamu postavite direktno na mjesto gdje žive vaši potencijalni kupci dijeluje primaljivo, zar ne?

O.K. reklama u stambenoj zgradi, ali zašto baš u liftu?

Lift predstavlja najfrekventniju lokaciju u zgradi, prijevozno sredstvo koje stanari jednostavno moraju koristiti – iz tog razloga takvu reklamu je nemoguće ignorirati ili ne vidjeti. U trenucima dok se voze liftom i čekaju da dođu na željeni kat, potrošači svojevoljno konzumiraju reklamu zbog čega poruka ostaje zapamćena puno duži period vremena.

Stanari se u prosjeku 4 puta u toku nađu u kontaktu sa vašom reklamom, a svaki posjetitelj najmanje 2 puta. I tu se upravo nalazi razlog učinkovitosti ovog vida oglašavanja. Razlog učinkovitosti Lift reklame je u tome što ovaj vid oglašavanja jamči učestali i samovoljni kontakt sa publikom.

U nastavku donosimo još nekoliko prednosti koje nisu vidljive na “prvi pogled”.

1. Mogućnost ciljanog oglašavanja – sami birate populaciju koju želite zahvatiti svojom reklamom. Možete postaviti reklame samo u najviše zgrade ili u one koje se nalaze u vašem kvartu i u blizini vašeg prodajnog mjesta. Na taj način trošite manje novaca na oglašavanje i ciljnano zahvaćate publiku koja vam je najzanimljivija.

2. Originalnost- veliki broj oglašivača prepoznao je lift kao alat kojim će na originalan i kreativan način istaknuti iz mase i uvjeriti potencijalne klijente da je njihova tvrtka i proizvod drugačiji od konkurencije.

3. Topla reklama – oglašavanje u stambenim zgradama predstavlja jednu od najtoplijih i najintimnijih načina komunikacije. Reklama smještena u stambenoj zgradi daje osjećaj promatračima da je reklama namijenjena upravo njima, osjećaj da se tvrtka obraća baš meni. Upravo to daje mogućnost tvrtkama da razviju emocionalni odnos i dublje se povežu sa svojim potrošačima.

4. Pozitivan stav potrošača – poznato je da budućnost oglašavanja u medijima koji nisu agresivni i koji neprekidaju publiku u nekoj radnji. Upravo takva je i lift reklama. Ona ne samo da ne prekida publiku, nego nudi zanimljiv sadržaj publici koja se nalazi u “maloj čekaonici” i koja u tome trenutku nema što drugo za raditi osim čekati.

Marketing agencija MediaLift u svojoj ponudi ima dvije opcije oglašavanja:

Oglašavanje na cijelom panou – osigurana ekskluzivnost jedinog oglašivača na lokaciji, mogućnost samostalnog odabira lokacija na kojima želite postaviti oglase. Također, imate mogućnost promijene reklamnog materijala tijekom trajanja oglašavanja (tjedne akcije ili mjesečne akcije.) Oglašavanje je na mjesečnom nivou.

Oglašavanje po tzv. Zonama – Zona predstavlja skup od 40 zgrada formiranih na području jednog dijela grada. U ponudi imamo više Zona na različitim dijelovima Zagreba. Izborom oglašavanja na jednoj od Zona vaša reklama se nalazi svim lokacijama izabrane zone, dvomjesečno oglašavanje.

Pogledajte cijene oglašavanja u dizalima

 

Outdoor ili vanjsko oglašavanje

Vanjsko oglašavanje je tradicionalni način oglašavanja, ali to ne znači da ne može biti kreativno.

Mjesto na kojem ćete pozicionirati vašu outdoor reklamu ovisit će o vašoj lokaciji i publici.

Primjerice, ako ciljate populaciju između od 20 do 35 godina u gradu, razmislite o autobusnim stanicama ili telefonskim govornicama. Ako imate restoran koji se nalazi izvan glavne ceste, razmislite o plaćanju jumbo plakata na glavnoj cesti neposredno prije skretanja za vašu lokaciju.

Pažljivo razmislite o poruci koju želite prenijeti (savjet: treba postojati samo jedna i to vrlo jednostavna) i gdje će je ljudi vidjeti. Ako se vaš oglas nalazi na bočnoj strani autobusa, ljudi bi mogli samo na par sekundi uhvatiti reklamu pogledom, a ako se nalazi na autobusnoj stanici, možda će imati još malo vremena za preglede i interakciju s oglasom.

Novi oblici oglašavanja na otvorenom postaju sve popularniji. Tako grafitski umjetnici mogu oslikati zid sa logom vaše tvrtke ili kredom na pločniku možete označiti put do vašeg prodajnog mjesta.

Što ste kreativniji, to će poruka imati veći utjecaj na publiku.

P.S. Samo pazite da se pridržavate zakona kada oglašavate na otvorenom!

 Kako reklamirati proizvod u novinama i časopisima

Iako je istina da postoje nove, on-line metode oglašavanja (vidi gore), tradicionalni oglasi u novinama i časopisma korisni su upravo iz tog razloga – tradicionalni su i čitatelji im vjeruju.

U stvari, Nielsen je utvrdio da su oglasi kojima potrošači najviše vjeruju – oglasi u novinama , bilo u onim tiskanim ili on-line verzijama. Čitatelji očekuju oglase u tim prostorima i traže ih, osobito u lokalnim novinama gdje su oglasi relevantni za njihovu lokaciju.

Kao i uvijek, razmislite o tome tko je vaš ciljani potrošač i razmislite o vrstama publikacija koje isti čita.

Ako ste u nedoumici, slijedite lidere u vašoj branši (pogledajte svoje konkurente) i pogledajte gdje se oni oglašavaju. Kao nedostatak ovog vida oglašavanja često se navode često visoka cijena i jednokratno djelovanje oglasa na publiku, zbog čega kod određenih tipova poslovanja nije najpopularniji način oglašavanja.

TV i Radio

Slično oglašavanju u novinama i časopisima, TV i Radio imaju prednost što su provjereni izvori informacija potrošačima jer su poznati i očekivani. Ne samo to, već nude ogroman doseg (reach) poslovnim subjektima. Iako je gledanost TV kanala u padu, milijuni ljudi i dalje svaki dan gledaju TV. Unatoč većim troškovima, to su ljudi za koje plaćate.

Što se tiče tradicionalnih oblika oglašavanja, TV nudi najviše mjesta za kreativnost; ima vizualne elemente poput tiska i zvuk poput radija, ali ima i dinamične kretnje. Možete ispričati priču s televizijskim oglasom koji će vam pomoći u izgradnji identiteta vašeg brenda.

Radio je često jeftiniji i općenito ga preferiraju lokalne tvrtke koje koriste prednosti manjih troškova i mogućnosti geografskog ciljana specifične publike.

Ti tradicionalni oblici oglašavanja ne mogu biti novi cool klinac u razredu, ali oni mogu biti vaš pouzdan prijatelj; imaju mali rizik i jamče učinak.

Zaključak

Evo ga, to je to što se tiče pregleda mnogih načina na koje možete oglašavati svoju firmu. Ključne stvari koje treba zapamtiti su: pogledajte svoje konkurente, uzimajte u obzir svoju ciljanu publiku, zapamtiti svoj budžet i budite kreativni!