ulaganje u marketing

ulaganje u marketing

Svaka tvrtka koja stupa na tržište mora u svojim planovima uvrstiti ulaganje u marketing. Bez marketinga nema klijenata. Bez klijenata nema prodaje. Bez prodaje nema opstanka na tržištu.

Ukoliko razmišljate o planiranju proračuna za marketing, uzmite u obzir najvažniju stavku – povrat uloženih sredstava. Kada i na koji način će se vratiti uloženo?

U marketingu postoji naziv „Return on investment (ROI)“ ili kako bismo rekli – povrat uloženog. ROI je formula putem koje se prati zarada ostvarena od svake investicije, izražena u postocima.

Računa se po formuli:

            Zarada – Uloženo

ROI = —————————–

        Uloženo

 

ROI izračuni mogu biti složeni za razne marketinške kampanje – ponajviše na velike tvrtke kao što je Coca Cola. Razlog je utjecaj brojnih varijabli na strani uloženog i vraćenog.

Na strani ulaganja, kada je marketing u pitanju, važno je staviti na „popis izdataka“ uz odabrani medij, sljedeće stavke:

  •  trošak dizajna (izrada idejnog rješenja)
  •  trošak printanja (ukoliko se radi o offline oglašavanju)
  •  utrošeno radno vrijeme
  •  trošak plaća
  •  trošak vanjskih suradnika (npr. ažuriranje web stranice)

Stavke za izračun ROI-a mogu biti različite, ovisno o tvrtki. Sa solidnim izračunima možete se usredotočiti na one kampanje koje vam pružaju najbolji povrat uloženog. Nije isto ulaganje u kampanje koje su vam generirale 15% povrata uloženog ili 50%.

Stoga, dobro razmislite i uložite kvalitetno u kampanju.

SLOBODNO NAS KONTAKTIRAJTE: