reklamiranje-web-stranice

Dakle, pokrenuli ste svoju web stranicu, jel’ tako? Vjerojatno jeste kada ste ovdje. Vjerojatno naivno još uvijek ste u nadi da ćete ovdje pronaći pokoji dobar savjet ili ideju koja bi unaprijedila efikasnost vaše web stranice i samim time poboljšala prodaju?

Eh, pa da znate, niste pogriješili. Na dobrom ste mjestu! :) Uvjerljivo?

Uh, sad smo si stavili veliku odgovornost na leđa, vidimo da nam ovo nije trebalo.

Pa krenimo onda brzo sa riječi na dijela.

Znači, priča vjerojatno ide ovako: uspjeli ste pokrenuti svoju web stranicu, blog ili online trgovinu. Potrošili ste puno vremena dok cijela stranica nije bila baš onakva kakvu ste željeli. Sada kada je sve gotovo, kada je sve postavljeno na online mjesto – odahnuli ste, pao vam je kamen sa srca. I dok mnogi misle da je to to, the endzapravo tek sada sve počinje.

Web stranica sama za sebe nije dovoljna, ono što joj je potrebno da bi bila učinkovita je – promet!

Promet u smislu broja ljudi koji svakodnevno posjećuju vašu web stranicu. Zašto je promet bitan?

Zato jer što više ljudi dovedete na stranicu, to više potencijalnih klijenata za vaš proizvod ili uslugu – imate. A to naravno kasnije rezultira većom zaradom.

Danas svatko može pokrenuti web stranicu ili online prodaju, ali ostvariti „promet“ na stranici– to je već izazov!

Zato ćemo danas ovdje pričati isključivo o prometu web stranice i načinima kojima ga možete povećati. Spomenut ćemo i neke nezaobilazne varijante koje se plaćaju tipa PPC oglašavanje (Pay-per-click), ali većina savjeta odnositi će se na besplatne načine oglašavanja koji zahtijevaju samo vaše vrijeme i trud, ne nužno i novac.

1. SEO optimizacija kao alat za reklamiranje web stranice

Kada pričamo o tome što je važno za uspješno reklamiranje web stranice, SEO je nezaobilazna tema.

SEO (eng. Search Engine Optimatization) je tehnika optimizacije web stranice za tražilice, kao što su Google, Bing, Yahoo. Jednostavno rečeno, optimizirati web stranicu za tražilice podrazumijeva poduzimanje određenih radnji i tehnika s ciljem da se web stranica pojavi pri vrhu rezultata za određeni pojam. Što je stranica bolje rangirana na tražilicama, to će više imati i posjetitelja. Biti će vidljivija i ljudi će je lakše pronaći.

 Koliko je važno biti pri vrhu pretraga jasno pokazuje podatak koji govori da čak 75% korisnika nikad ne pretražuje rezultate na drugoj stranici pretraga.

 Prvi korak – analiza ključnih riječi

Istražite koje se ključne riječi, termini i fraze koriste u vašoj branši. Kada provedete analizu ključnih riječi znate koji termini se najviše „kucaju“ u vašoj branši. Sada ih trebate iskoristiti. Stvorite sadržaj oko njih i postavite ih na stranice ili u vidu objava na vašem blogu. Postoji više alata za istraživanje ključnih riječi, a jedan od njih koji vam može pomoći svakako je Keyword Planner.

 Drugi korak – “on page” optimizacija

Kada znate ključne riječi i imate pripremljen sadržaj, potrebno je znati koja su to mjesta na jednoj web stranici gdje je poželjno imati te ključne riječi.

Ključne riječi se moraju prirodno uklopiti u vaš tekst, inače ćete napraviti kontraefekt, a Google vas može suspendirati. Ne natrpavajte vaš sadržaj besmisleno sa što više ključnih riječi.

 Preporuka je da obavezno stavite ključne riječi u:

– Naslov stranice

– Prvi odjeljak

– U H2 naslove

– Više puta u samom tekstu stranice ili objave

– SEO naslovu

– Meta opisu (eng. Meta description)

– Alt atributu slika

Primjer: SEO naslov i Meta opis

Primjer: SEO naslov i Meta opis

 

U samom tekstu poželjno je i preporučljivo da imate ključne riječi, ali pazite da ne pretjerate. Pazite na gustoću ključne riječi (keyword density). To je omjer koji pokazuje koliko se puta u članku koristi ključna riječ u odnosu na ukupan broj riječi.

Većina stručnjaka se slaže za gustoću ključne riječi 0,5 -2 %.  Ključne riječi se prirodno moraju uklopiti u vaš tekst. Na kraju krajeva, tekst pišete za potencijalne klijente, a ne za robote.

Ukoliko koristite WordPress platformu, na webu se može pronaći nekoliko besplatnih pluginova koji će vam pomoći kao vaš SEO alat. Jednostavni su za korištenje što je bitno ako ste početnik u SEO svijetu.

 Treći korak – kvaliteta sadržaja

Istraživanja pokazuju da Google više nego ikad prije obraća pozornost na kvalitetu sadržaja. Stoga se trudite da vaš sadržaj bude jedinstven i kvalitetan. Posjetiteljima omogućite kvalitetne i korisne savjete koji rješavaju neki njihov problem. Ukoliko to uspijete napraviti – ljudi će rado share-ati i linkati ka vašem sadržaju, a Googleu će to biti signal da je vrijeme da vas nagraditi boljim rentingom.

Osim kvalitete sadržaja, poznato je da Google “preferira” i dulje objave (1000+ riječi), stoga obratite pozornost na broj riječi u tekstu i neka vaše objave budu duže i kvalitetne.

 Četvrti korak – povezivanje stranica

Sada kada ste stvorili novi sadržaj na stranici, isti trebate dobro međusobno povezati.

Interno linkanje odnosno međusobno povezivanje sadržaja unutar određene web stranice isto je važno. Ono služi ne samo da bi posjetitelji web stranice lakše „putovali“ od jedne stranice do druge ili od jednog blog posta do drugog, već je bitno zbog same hijerarhije stranice – kako bi Google znao što se zapravo događa na vašoj stranici, odnosno koja je stranica važnija ili relevantnija za određeni pojam.

Kao što vidite kad je riječ o optimizaciji za tražilice nema „čarobnog štapića“ kojim ćete se preko noći pozicionirati na vrh Googlea. Ono zahtjeva neprekidan rad i usavršavanje, praćenje novih SEO trendova i prilagođavanje istima. Ono nikad ne prestaje i uvijek može bit još bolje – zato, što prije počnete, to ćete prije imati vidljive rezultate. 

Za dodatne savjete i informacije vezane za SEO optimizaciju sadržaja posjetite ovaj blog.

2. Reklamiranje web stranice pomoću PPC kampanje

PPC (pay per click) oglašavanje je plaćeno pojavljivanje na prvim stranicama tražilica u obliku oglasa koji se pojavljuju iznad ili sa strane rezultata pretraživanja.

Za razliku od SEO optimizacije za koje je potrebno vrijeme, strpljenje i podosta rada da bi dalo prve rezultate (posebno ako ste tek pokrenuli web stranicu) PPC oglašavanje vam dopušta da se praktički odmah pozicionirate na vrh tražilica. Naravno, ono zahtjeva konstantna novčana sredstva, jer čim prestanete plaćati, nećete više biti pri vrhu pretraga.

Njezina najveća prednost jest ta što plaćate  samo klikove na oglas, dok je prikazivanje oglasa potpuno besplatno. Znači, tek kada vaš potencijalni kupac klikne na vaš oglas, onda vam se stvaraju „troškovi oglašavanja“. Iako je preporuka je da za PPC kampanje angažirate stručnjaka (posebice ako nemate iskustva sa istom) mi ćemo vam dati par savjeta za postavljanje vaše prve PPC kampanje:

PPC oglašavanje jednostavno možete kreirati kroz Google AdWords.

Koristeći AdWords moći ćete odrediti dnevni budžet; reklame će se prestati pojavljivati u trenutku kada potrošite dnevni budžet – do sljedećeg dana kada će se oglasi ponovno početi pojavljivati.

  1. Pazite na Relevantnost– da bi PPC kampanja bila uspješna važno je da posjetitelji dođu na stranicu koja je relevantna za njihovu pretragu. Ciljajte različite ključne riječi za različite stranice unutar vašeg web sajta – kako bi spriječili da potencijali kupci napuste web stranicu zato što istoga trenutka ne mogu pronaći ono što ih zanima.
  2. Analizirajte tržište i konkurenciju – analiza konkurencije je ključ prije početka samog oglašavanja. Da biste kreirali relevantan promet vašoj web stranici ključ je da saznate što funkcionira, a što ne drugim tvrtkama. Saznajte što vaši kupci žele i što pretražuju.
  3. Pratite rezultate i korigirajte u hodu – PPC kampanje je potrebno konstantno pratiti i unaprjeđivati kako bi bila efikasna i uspješna. Također, to vam omogućuje da saznate što „pali“, a što ne i u skladu s time ćete mijenjati i dorađivati vašu kampanju. Neke riječi ćete doraditi, izbaciti ili dodati.
  4. Ne koristite općenite pojmove. Cilj je privući potencijalne klijente na stranicu za koje je najvjerojatnije da će kupiti vaš proizvod. Na primjer, nemojte napisati općenitu ključnu riječ: “auti“, ako prodajte samo Mercedese.
  5. Koristite riječi koje će privući publiku – Kod kreiranja oglasa koristite primamljive riječi i rečenice koje će privući potencijalne klijente da kliknu na vaš oglas. Pazite na gramatiku i točnost!

Ono što, nažalost, ne ide u prilog PPC oglašavanju su istraživanja koja pokazuju da oko 70-80% ljudi ignorira plaćene oglase na tražilicama.

3. Reklamiranje web stranice putem bloga

Kada pričamo o najboljim taktikama kojima možete povećati posjećenost vaše web stranice – vođenje bloga svakako je jedna od takvih.

Blog može biti koristan iz više razloga.

Prvi razlog je što pomoću bloga možete poboljšati SEO optimizaciju web stranice i ostvariti bolji ranking na Googleu. Web stranica koja nema blog ograničena je na kreiranje sadržaja samo unutar osnovnih stranica – koje se nalaze unutar navigacije (npr. „početna“, „o nama“, „kontakt“ i sl.). Dodavanjem bloga vašoj web stranici stvorili ste novi prostor na stranici na kojem možete konstantno dodavati novi sadržaj – bez ikakvog limita. Posebno je to važno iz razloga što kroz pisanje novih objava – sada možete iskoristiti neke nove ključne riječi (koje ljudi također pretražuju u vašoj branši),a koje niste imali gdje upotrijebiti.

Primjer, vodite Optiku i vaša glavna ključna riječ su: „naočale“, sada uz pomoć bloga možete proširiti vaš sadržaj i pisati o npr. brandovima proizvođača čije naočale prodajte: Ray Ban, Police, Max Mara itd. Na taj način, kada će netko pretraživati „Ray Ban naočale“ vi ćete biti bolje pozicionirani na tražilicama i ljudi će vas lakše naći.

Primjer Bloga

Primjer Bloga

Drugi razlog – blog će pomoći da se postavite kao autoritet u vašoj branši i izgradite povjerenje.

Blog može pomoći da poboljšate svoje odnose sa kupcima, osvojite njihovo povjerenje, te izgradite autoritet stručnjaka i predvodnika u vašoj branši.

Naravno, to ćete moći učiniti jedino ako ste doista stručnjak u vašem zanimanju i ako pišete kvalitetne i jedinstvene objave.

Stoga, bi određeni broj vaših objava na blogu trebao biti posvećen edukacijskom sadržaju.

Pišite kvalitetne i zanimljive tekstove sa praktičnim savjetima koji će vašoj publici biti korisni.

Uzmimo opet primjer da ste vlasnik optike, prodajte naočale, leće i slične proizvode – pisanjem kvalitetnih edukativnih članaka sa naslovima kao npr: kada je vrijeme za pregled očiju, kako održavati higijenu leća, o važnoj ulozi naočala u očuvanju zdravlja očiju, prednosti i mane leća i slično. Takvim i sličnim sadržajem ne samo da ćete se svojim znanjem postaviti kao stručnjak u vašoj profesiji već ćete izgraditi povjerenje kod kupaca, a kada će im zatrebati neki proizvod iz optike – pogodite koga će se prvo sjetiti.

4. Reklamiranje web stranice putem Affiliate marketinga i Guest blogginga 

Guest blogging i affiliate programi su još jedni načini kojima možete dovesti nove posjetitelje na vašu web stranicu.

Pronađite popularne blogere u svojoj branši. Dajte im besplatne uzorke vašeg proizvoda ili im jednostavno platite da napišu iskren post o vašem proizvodu.

Da bi recenzija blogera bila učinkovitija, usredotočite se na blogere koji ne podržavaju određene proizvode ili brandove. Recenzije koje su objektivne i poštene donose više rezultata nego one koje su „kićene umjetnim epitetima“.

Affiliate programi ili Partnerski program je sustav u kojem se slažete da ćete plaćati proviziju osobama koje preporučuju vaš proizvod kada se promet koji vam šalju svojim putem pretvara u kupce.

Dobra stvar oko tih „programa“ je da plaćate samo putem provizije nakon što je prodaja izvršena. To može biti učinkovit način za poticanje blogera ili drugih online „influencera“ da razgovaraju o vašem proizvodu i povezuju se s vašom web stranicom ili internet trgovinom.

Više o Affiliate ili partnerskom programu te kako ga pokrenuti pročitajte ovdje – partnerski program za početnike.

5. Reklamiranje web stranice pomoću nagradnih igara na društvenim mrežama

RTL-ova nagradna igra na Facebooku

RTL-ova nagradna igra na Facebooku

Neovisno o tome koje društvene mreže koristite, bio to Facebook, Instagram ili Twitter – reklamiranje web stranice putem nagradnih igara može vam donijeti mnogo koristi.

Kako to funkcionira?

Nagrađujte pratitelje svojim proizvodima. Primjerice, stavite sliku svojeg proizvoda sa opisom na Facebook. U opisu proizvoda naznačite da poklanjate proizvod te ga svatko tko želi sudjelovati u nagradnoj igri, mora podijeliti sliku proizvoda na svoj zid. Također, možete staviti i da moraju „tagirati“ jednog ili dva prijatelja. Na taj način, možete dobiti nove potencijalne kupce.

Postoji i opcija da stavite kupon sa posebnim popustom ili besplatnom dostavom, pa nasumičnim odabirom odaberete dobitnika.

Ovaj način reklamiranja zapravo ne košta ništa, osim troškova proizvoda ili kupona koje dajete.

6. Reklamiranje web stranice u liftovima stambenih zgrada

Oglašavanje u dizalima

Oglašavanje u dizalima

Za kraj ćemo predstaviti jedan offline način za reklamiranje web stranice, a radi se o oglašavanju u dizalima stambenih zgrada.

Ovaj način oglašavanja može biti odličan način za promociju vaše web stranice i za povećanje posjećenosti iste.

Reklama u liftu stambene zgrade omogućava plasiranje vaše poruke u trenutku kad je publika otvorena za komunikaciju i kada joj ništa ne odvraća pažnju.

Npr. dolazite kući sa posla, ulazite u lift, dok čekate da lift dođe na vaš kat ukazuje vam se zanimljiva reklama koja će vam pomoći da skratite vrijeme. Reklama vas je zainteresirala, želite saznati više informacija o ponudi i skenirate QR kod sa reklame koji vas direktno odvodi na web stranicu. Vožnja je u međuvremenu došla kraju, ulazite u vaš stan. Slobodni ste i opušteni jer radni dan je završio i imate cijelo popodne za pogledati tu web stranicu koja vas je tako zainteresirala.

Ako ste i zaboravili na ponudu koju ste vidjeli u liftu, nema veze, jer sutra ili već za par sati ponovno ćete se voziti liftom, a reklama će vas ponovno podsjetiti na interesantnu ponudu.

Reklama u liftu kao i svaka reklama da bi bila uspješna, mora biti sažeta i jednostavna, sa efektnim naslovom i pozivom na akciju. Cilj reklame je da zainteresira i „pridobije“ promatrača te da ga preusmjeri na mjesto gdje može dobiti više informacija o navedenoj ponudi, a to je svakako vaša web stranica.